| Lørdag d. 22.11.08: Sydney i Australien - Auckland i New Zealand

I går Kalender I morgen

I dag tog vi tidligt af sted ud til lufthavnen og med fly til New Zealand. Her oplevede vi desværre Australierne fra den trælse side. Vi havde bestilt en taxi til kl. 8.45. og efter damen vi talte med skulle vi være der præcis, så det var vi. Vi havde bestilt en stor, da vi er 5 personer, og ikke kan være i en alm. bil. Da kl. blev 9, blev vi dog nervøse over at den ikke var kommet som lovet og vi ringede igen. De havde ikke en stor taxi, så derfor havde de ikke sendt nogen taxi. Hvorfor havde de for f…. ikke bare sendt 2 alm. taxier, så vi kunne komme til lufthavnen. Efter 10 min. kom der 2 taxier, og vi nåede vores fly til New Zealand.

Børnene havde glædet sig meget til at flyve med Quantas, da de har spillekonsoller ved alle sæderne, dog bare ikke i flyet til New Zealand, så det var en skuffelse. Vel landet i Auckland var det tid til den grundige bioscanning. For at komme ind til New Zealand, skal alt gøres rent, vores støvler, sandaler blev kikket igennem for frø, lort og jord. Vi havde taget alt fodtøj med, således at vi ikke havde det med i Mary. Vi og alt bagagen blev gennemlyst og heldigvis var der intet.

Nu gjaldt det om at finde ud af hvordan vi kommer ind til byen og hvordan vi finder et sted at bo, ligesom vi plejer. Nå, nej. Denne gang havde vi reserveret overnatning i forvejen og havde fået en god beskrivelse af hvordan vi kom fra lufthavnen og derhen. Historien er at Trine, som vi boede ved i Darwin, har en veninde i Auckland, der har et hostel (og som også hedder Trine), så det hele var ordnet via e-mail i forvejen. Vi blev varmt modtaget af Trine og Magnus, Rasmus og Frederikke var glade for at tale dansk med andre end os.

Vi kom i seng, og i morgen venter nye udfordringer, vi var ikke specielt trætte, men vi skulle stille uret 3 timer frem, hvilket vi lige skal vende os til.