| Søndag d. 02.11.08: Border Ranges Nationalpark - Beechmont i Australien
Kørt 164 km i dag. Ialt 16.450 km.
  I går Kalender I morgen

Vi vågnede op til en morgen med støvregn, men ellers dejligt varmt vejr. Vi kørte op til et sted i skoven, hvor en sti førte ned langs en skrænt med gamle ”arctic beech” træer. Nogle af disse modbegroede træer menes at være op mod 2.000år gamle. Inde i denne tætte regnskov var der en speciel atmosfære, med støvregnen langt oppe i trækronerne og den fugtige luft nede i underskoven. Igen var det en flot tur vi var på. Pludselig opdager børnene at skovbunden vrimler med igler. De er også allerede kommet op på vores føder og enkelte er på vej op ad benene. Hurtigt blev de fjernet og vi besluttede os at vende tilbage til Mary.

Vi kørte nu videre til et flot udsigtspunkt, hvorfra det er muligt at se alle gårdene i dalen nedenunder. Fremme ved udsigtspunktets parkeringsplads var det endnu mere tåget og støvregnen regnede kraftigt. Vi gik igennem skoven op til udsigtspunktet også her var det tåget, men vi var så højt oppe i skyen at vi næsten var over den. Lyset var skarpt og støvregnen var holdt op, men vi kunne ikke se ret langt ned ad de stejle klippesider før tågen lukkede alt omkring os. Til gengæld så vi nogle af de sjældne græstræer, som er lave træer med en slags græstot på toppen.

Vi droppede de sidste udsigtspunkter og kørte i stedet ned ad bjerget og nordpå. Nedenfor bjerget var vi igen under skyerne og vejret var nu varmt og overskyet. Ved grænsen til Queensland holdt vi frokostpause ved et udsigtspunkt over den gamle jernbane, der her slår et loop, for at toget kan komme op ad den stejle stigning. Da det var søndag, kom der ingen tog, medens vi ventede på det.

Hen på eftermiddagen ringede vi til Ashleigh, en udvekslingsstudent herfra, som boede ved Dennis’s storesøster i fjord. Vi aftalte at mødes med hende dagen efter til spisning. Vi fortsatte mod endnu en nationalpark samt et sted, hvor vi havde fået at vide at det var muligt at se næbdyr. Næbdyret lod sig dog ikke se og vi kørte videre op på endnu en bjergkam, hvor vi fandt en lille rasteplads med en flot udsigt. Hen på aftenen begyndte støvregnen igen. Magnus var ude og kigge lidt på natdyr og fandt en stor og sort regnorm.

Udsigt op i trækronerne

En af mange træbroer (max 5 ton)

Udsigten til toget der ikke kom