| Mandag d. 10. April 2006

Tidlig op og afsted med kurs mod øen Ko Samet. Vi tog en taxa til den østlige busstation. Da taxachaufføren hørte at vi skulle til Ko Samet øjnede han straks chancen for en tur hele vejen derned. At køre med taxa 250km er noget af en tur, mente vi. Men undervejs fik vi ham handlet ned i pris således at prisforskellen kun var ca. 50kr, og så var det lige pludselig ikke så dyrt at tage en taxa hele vejen frem for bussen. Desuden gav det os mulighed for at komme 1-2 timer tidligere ud på Ko Samet. Så vi tog imod tilbudet, for den nette sum af 160 kr. Vi blev kørt lige til båden og den sejlede få minutter efter vi var kommet. Således ankom vi til Ko Samet kl. 10 og vi var taget fra Bangkok kl. 7. Ikke nok med det, vi var også kommet med en båd, der sejlede os næsten derhen, hvor vi ville, så vi sparede en taxa på øen.

Det var dejligt at komme tilbage på øen, Magnus og Rasmus gik straks i gang med at lege på stranden. Frederikke ville med Dennis for at finde ly for natten. Vi vidste hvilken strand vi ville være på, så her forsøgte vi først. Vi ville dog ikke have den samme hytte som sidst, da ingen ønskede at sove på gulvet. Vi fik en anden hytte, dog kun for 3 dage, hvorefter vi er nød til at finde en anden. Der er meget optaget, pga. vandfestivalen, og det vil myldre herud med Thaier fra Bangkok. Priserne på hytterne er steget voldsomt siden vi var her ude for 4 måneder siden.

Vi tog til Ko Samet for at få en bedre strand end på Ko Tao, og hold op hvor er det dejligt med dette koralsand mellem tæerne igen. Men koralerne og sigtbarheden er ikke af samme kvalitet som på Ko Tao. Men man kan jo ikke få alt på en gang.

Dagens vejr; sol, temperatur ca. 35oC.