| Søndag d. 29. Januar 2006

I dag var det tid for at besøge Mix. Hun har i flere år skudt på det svenske landshold, og det er derigennem at Dennis kender hende. I 2003 blev Mix, Miss Thailand, og har boet i Thailand siden hvor hun har arbejdet som model. Hun har desuden startet sin egen bueskole i udkanten af Bangkok, hvor hun bor. På vores hotel havde vi forespurgt om hvordan vi kunne komme derud og vi havde fået fortalt af det tog lang tid at komme derud, så vi havde afsat god tid, lidt for god tid. Vi skulle jo næsten igennem det meste af Bangkok. Vi fandt en taxa som kendte adressen og tog os med. Han påstod også at det tog flere timer at komme frem. Efter kun ca. 45 minutter var vi der.

Den bydel hvor Mix bor er noget andet end det vi ellers er vant til at se herude. Hele kvarteret er indhegnet og bevæbnede vagter sikre at det kun er folk med lovligt ærinde, som kommer ind. Det var et dejligt kvarter, med ordentlige huse og velplejede haver m.m. En blændende kontrast til alt den fattigdom vi havde set den sidste måneds tid i Vietnam og Cambodja. Børnene fik det indtryk at Mix måtte være meget rig når hun boede i så flot et kvarter. Husene her er noget anderledes, de fleste er store, og har have. Det var som at komme i en anden verden.

Vores taxachauffør forventede ikke at hverken vi eller han kunne få lov til at komme ind. Men da vi fortalte vagten hvem vi skulle besøge ændrede tonen sig med det samme og han blev meget venlig. Ret indenfor porten var der et stort skilt med et par flotte billeder af Mix og nogle af hendes skytter. Så var vi sikre på at være på rette vej. Derefter kom swimmingpoolen. Vi fandt hendes skydebane, men ingen Mix. Dennis ringede til hende for at spørge om det sidste stykke vej. Det viste sig at hun var kommet hjem fra arbejde i Kao Lak natten forinden og var meget træt. Men i løbet af få minutter kom hun og hentede os. Det var dejligt at se Mix igen, hun havde ikke ændret sig spor. Børnene syntes også at det var dejligt at møde en som de kunne snakke med.

Vi fik noget frokost i cafeteriaet ved swimmingpoolen og tog derefter hjem til Mix hus for en kort stund. Magnus, Rasmus og Frederikke så lidt film, medens vi fik snakket. Herefter gik turen til bueskolen for at gøre klar til hendes elever. Medens Mix og Dennis havde elever, gik vi andre op til swimmingpoolen. Det var bare lækkert. Det er første gang på vores tur, at vi har en swimmingpool. Unger nød de timer vi havde her.

I bueskolen gjorde Mix og Dennis klar til at modtage elever. I dag kom der kun 3 skytter og deres forældre, da de fleste havde trænet i går. Mix og Dennis havde så tid til at udveksle erfaringer, både med egen træning og med træning af andre. Efter endt træning var skytternes forældre henne ved Mix og spørge om de skulle betale ekstra, når nu hun havde en ekstra træner på, helt fra Skandinavien.

En dejlig afslappet eftermiddag var nu ovre og det var tid til at finde noget at spise. Mix kendte et godt sted, som en af hendes gode veninder drev. En slags restaurant hvor man sidder og griller maden på sit bord. Det lød spændende og det var det også. Mix kørte os derud. På vej derud fik vi lige set lidt mere af området, da Mix ikke helt kunne finde stedet, men frem kom vi. Stedet var godt trukket tilbage fra den store vej og vi ville aldrig selv have fundet det.

Der var fri buffet og barbecue. Vi skulle alle hente det vil ønskede at spise af kød og grønt. Derefter fik vi et ”lille” ildsted sat på bordet hvorpå ”grillen” blev sat over. Her blev lagt en fedtklump på toppen. Denne fedtklump gjorde at det ikke skulle brænde på. Længere nede i grillen, blev der hældt vand og krydderier i. Når vandet kogte, kunne man koge rejer etc. Dette vand udgjorde desuden suppen til kødet. Det var utroligt lækker mad. Det mindet meget om når man får fondue. Maden laver man selv medens man sidder og spiser. Hvis vi kan finde noget i samme retning igen senere, så er det helt klart at vi prøver igen. Efter en rigtig hyggelig aften, var alle trætte, og trængte til at komme tilbage på hotellet og sove.

Dagens vejr sol temperatur og 30oC.

Mix bueklub.

Frederikke og Rasmus spiser aftensmad.

Magnus spiser aftensmad.

Mix´s veninde, Mix og Birgitte.